יום ראשון, 22 באפריל 2012

כולן רוצות להיות מרילין מונרו


מרילין מונרו היא יותר מאייקון אופנה. היא היתה ועדיין סמל סקס בינלאומי, המזוהה עם הוליווד הישנה במיטבה ועם תרבות הפופ. השפעתה על התרבות הפופלרית היא פשוט מעבר לכל דמיון. כמו שאר אגדות בני זמנה, כמו אלביס פרסלי, מרילין מונרו הקסימה את ההמונים בחושניותה, יופיה הזוהר ותהילתה כשחקנית הקולנוע.
אם בזכות מותה הטראגי, קימוריה השופעים, שפתייה המלאות או עינייה המפלרטטות, האגדה על מרילין מונרו ממשיכה להתקיים הרבה אחרי שנפטרה בגיל 36.
היא כיכבה בסרטים שהידועים שבהם 'גברים מעדיפים בלונדיניות', 'איך להתחתן עם מיליונר' ו'חטא על סף ביתך' עם השמלה הלבנה המפורסמת.
היא יצאה עם מיטב הגברים ושמה נקשר לשמות חמים כמו ג'ו דימאג'יאו, הנשיא ג'ון קנדי ואלביס פרסלי.
גם אחרי מעל ל-50 שנה, מאז מותה של מרילין מונרו, עדיין יש לה מעריצים רבים שמחקים את הסטייל שלה, הבגדים, האיפור ואת דמותה האייקונית. רבות מהן הן שחקניות וזמרות פופלאריות ומפורסמות. מדונה, סקרלט ג'והנסון וכריסטינה אגילרה הם רק שמות בודדים מהכוכבות בנות זמננו מלקחו השראה מדמותה- משערה הבלונד-פלטיניום, שפתייה האדומות והאפיל הסקסי.

מדונה
מדונה נהגה לקחת השראה ולחקות רבות את מרילין מונרו במהלך השנים. היא הצטלמה בתמונות ובפוזות זהות לאלו המזוהות עם מרילין ואימצה את הלבוש, הסטיילינג והאיפור של מונרו בדמותה שלה.
הוידאו-קליפ של מדונה לשיר "material girl" מ-1985 היה כולו מחווה למרילין מונרו. זמרת הפופ אפילו לבשה את אותה שמלה ורודה וכפפות יחד עם תכשיטים נוצצים כמו בשירה של מונרו "גברים מעדיפים בלונדיניות" מהסרט בכיכובה בעל אותו השם.




סקרלט ג'והנסון
סקרלט ג'והנסון שימשה כפרזנטורית בקמפיין האיפור והיופי של דולצ'ה וגבאנה ב- 2010. ג'והנסון עם הבלונד, הליפסטיק האדום והיופי המחשמל ניכנסה בטבעיות לנעליה של מונרו הגדולה, כשיצרה "שחזורים" מחודשים ומודרניים לתמונות אייקוניות של מונרו. 


מישל ווילאמס
מישל ווילאמס שיחקה את דמותה של מרילין מונרו בסרט "השבוע שלי עם מרילין" שיצא ב-2011. יחד עם הסרט והבאז שנוצר סביבו הגיע הצילומים והשער למגזין האופנה "ווג" בו הפגינה את כישוריה בגילום בת דמותה הקולנועית. 



כריסטינה אגילרה
כריסטינה אגילרה לעיתים קרובות מחקה את דמותה וסגנונה של מרילין מונרו על ידי צביעת שערה לבלונד פלטיניום, אימוץ סגנון האיפור וגם מחוות גופניות ומימיקת פנים זהה. שער אלבומה "back to basics"  במיוחד הוא מחווה למונרו, מודל החיקוי שלה ואייקון שנות ה-50.




לינדסי לוהן
לינדסי לוהן נבחרה להיות זו שתשחזר את סט הצילומים האחרון של מרילין מונרו מ- 1962, ל"ניו-יורק מגזין" בגליון ההוקרה שלהם מפברואר 2008. עוד באותה שנה, לוהן קראה לקולקציית הגרביונים שלה 6126, כמחוות כבוד ליום הולדתה של מרילין מונרו החל בראשון ביוני 1926. בשנת 2012 הופיעה במגזין "פלייבוי" בגליון חג המולד בסדרת צילומים אירוטיים שלקחו השראה מצילומי העירום המקוריים של מונרו למגזין.



גוון סטפאני
גם כשהיא יוצאת לבלות עם חברים וגם כשהיא בהופעה על השטיח האדום, הפאשניסטה גוון סטפאני תמיד נראת במיטבה. 
הזמרת מאמצת את היופי של הוליווד הישנה, וביניהם את מראה האייקוני של מרילין מונרו. עם שיערה הבלונדי, שפתייה האדומות, ריסייה הארוכים והסטייל העל-זמני, גוון סטפאני מגישה גרסה מודרנית ומתוקתקת של מודל החיקוי שלה.



קייט מוס
קייט מוס על השער של המגזין "New York" מפברואר 2009. 




ניקול קידמן
המגזין "הארפרס באזר" האוסטרלי חגג את שנתם העשירית עם סדרת צילומים לוהטים בכיכובה של השחקנית ניקול קידמן. הצילומים היו בהשראת סט הצילומים האחרון של מרילין מונרו שנערכו ב-1962.


לייזה מינלי
לייזה מינלי תחת איפורו המרהיב של מאפר הכוכבים מהוליווד קווין אוקוין, המדגים בספרו "making faces" כיצד עושים זאת שלב אחרי שלב. 
קווין אוקוין, מפורסם בעבודתו בהפיכת דמויות ידועות לאייקוני אופנה מהעבר.  


אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי שיחקה את מרילין בסדרת צילומים של הצלם דאגלס קירקלנד שצילם סדרת צילומים דומה עם מרילין עצמה ב-1961. 
אנג'לינה הצטלמה בשביל לקדם את סרטה הרומנטי ב-2002 "החיים, או משהו כזה".




קלי אוסבורן
הזמרת קלי אוסבורן העניקה למגזין "קוסמופוליטן" סדרת תמונות בדמותה כמרילין מונרו הכוללת תמונת שער אייקונית. פברואר 2011 



אומה ת'ורמן
אומה ת'ורמן כמרילין מונרו בסדרה "סמאש" של NBC. ת'ורמן מגלמת את דמות השחקנית רבקה דובל הנסחפת אחר גילום דמותה של מרילין במחזמר. 
.


ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי תחת איפורו המרהיב של מאפר הכוכבים מהוליווד קווין אוקוין, המדגים בספרו "making faces" כיצד עושים זאת שלב אחרי שלב.  



בריטני ספירס
בריטני ספירס רצתה תפקיד במחזה "סמאש" של NBC, המבוסס על המחזה מברודווי בהשראת חייה של מרילין מונרו. לבריטני שאיפה להגיע לברודווי, והיא עובדת קשה בשביל להיכנס לצוות השחקנים ורוצה שיתחילו לקחת אותה ברצינות.

.
שרליז ת'רון
שרליז ת'רון לובשת את "שמלת הענבים" המקורית של המעצב ג'ין לואיס שלבשה אותה במקור מרילין מונרו בשנת 1958. הצילומים נעשו למגזין "הארפר בזאר". ג'ין לואיס היתה המעצבת שעיצבה את שמלתה המפורסמת שבה שרה מונרו לנשיא "יום-הולדת שמח" ב-1962.
 


קת'רין הייגל
גם השחקנית העולה קת'רין הייגל אימצה את סגנונה הזוהר של מרילין מונרו בהופעתה על השטיח האדום בטקס האוסקר ב- 2008, כשצעדה בשמלת "אסקדה" אדומה, אודם אדום בוהק, תסרוקת מוקפדת ושיער בלונדיני (יש אומרים שלא בלונדיני מספיק).


נעמי וואטס
בינואר 2009, השחקנית האוסטרלית, נעמי וואטס, כיכבה על השער של המגזין "מאדאם פיגארו" בשמלה של טרי מוגלר, בהשראתה של השמלה המפורסמת והמזוהה ביותר של מרילין מונרו, השמלה הלבנה המתנפנפת. מאוחר יותר לבשה השחקנית את השמלה יחד עם יתר הטוטאל-לוק על השטיח האדום בפסטיבל הסרטים בקאן ב-2010. 


פריס הילטון
במסיבת השקת הבושם העשירי שלה ב- 2010, הגיעה פריס הילטון כשהיא לבושה ומאופרת בדמיון מרשים למרילין מונרו. "אני אוהבת את מרילין מונרו, היא תמיד היתה אחת מאייקוני האופנה שלי". 


ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז הופיעה בשירה המפורסם של מרילין מונרו "happy birthday" שהופיעה לכבוד יום-הולדתו של ג'ורג' לופז באפריל 2010. מונרו שרה יום הולדת שמח לנשיא ארה"ב לשעבר ג'ון אף קנדי ב-1962, כששמועות על רומן ביניהם כבר התלחששו בחדרי-חדרים. 




רייצ'ל מקאדמס
כשהיא עוטה תלתלים בלונדינים, שמלה לבנה וגזרה יפיפיה הגיעה רייצ'ל מקאדמס לפרמיירת סרטה "חצות בפריז" שיצא בפברואר 2011, וזכתה לרגע בו שמלתה בעלת השסע העמוק התעופפה ברוח וחשפה את רגליה החטובות, כמו שקרה למרילין מונרו בתמונה האייקונית מסרטה "חטא על סך ביתך" מ-1955.   



ליידי גאגא
מרילין מונרו היא אמנם עוד דמות אחת מיני רבות שעוטה ליידי גאגא, אולי זמרת הפופ הכי מדוברת בימים אלו, אך היא ללא ספק נתנה למרילין טוויסט חדש כדרכה של גאגא לחדשנות, מקוריות ופריצת גבולות. 




אנה ניקול סמית'
"אני מרגישה שיש לי קשר עם מרילין מונרו" אמרה אנה ניקול סמית', "אני פשוט אוהבת אותה, ואני לגמרי מזדהה עם מה שהיא עברה בחייה". אולי היא הזדהתה יותר מדי עם מודל החיקוי שלה בגלל ששתיהן מתו ממנת-יתר של סמים. מונרו בגיל 36, סמית' בגיל 39.

 


ג'סיקה סימפסון
ג'סיקה סימפסון שיחקה את מרילין בצילום שער למגזין " אסקווייר". למרות שהיא נראת בתמונה בדיוק כמו מרילין עצמה, התמונה שהם בחרו לחקות היא לא באמת של מרילין מונרו, זוהי שחקנית איטלקייה שנראת כמו מרילין. אופס..... 



 אז מי לדעתכם עשתה את העבודה בצורה הטובה ביותר?




* הכותבת הינה מעצבת אופנה, בעלת חנות בוטיק וסטודיו בתל-אביב ועוסקת גם בסטיילינג אישי.
לאתר וחנות האינטרנט בלינק:tamar-ziv.com






.








תגובה 1:

  1. ברור שאנג'לינה.
    בכלל, אני חושבת שהיא אחת הנשים המוכשרות ופשוט שחקנית מעולה.
    יצא לי לראות בזמן האחרון כמה סרטים לצפייה ישירה בכיכובה ואני כל פעם נהנית מחדש.
    אם להיות אובייקטיבית, כולן עשו עבודה די טובה :)

    השבמחק